Μακσίμ Μολοκογιέντοφ: Από τη φυλακή στο γήπεδο

Η ιστορία του Μακσίμ Μολοκογιέντοφ έρχεται να προστεθεί σε αυτές που μας δείχνουν πώς η ενασχόληση με το ποδόσφαιρο μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο επανένταξης στην κοινωνία ακόμα και για έναν κατάδικο.

«Ήταν μία πολύ άσχημη ιστορία, υπήρξαν άνθρωποι που μου έκαναν κακό. Πλέον, όμως, όλο αυτό το έχω αφήσει πίσω μου. Ναι, τώρα είμαι καλά χάρη στο ποδόσφαιρο», εξομολογείται ο 25χρονος Ρώσος που συνελήφθη το 2010 κατά την είσοδό του στη Χιλή έχοντας κρύψει 6 κιλά κοκαΐνης σε παιδικά βιβλία.

Από το αεροδρόμιο του Σαντιάγκο βρέθηκε αμέσως στη φυλακή. Εκεί έμαθε σιγά σιγά τη γλώσσα μέσω των υπολοίπων κρατουμένων: «Δεν μιλούσα καθόλου τη γλώσσα. Δέχτηκα τόση αγάπη από τον κόσμο στη φυλακή. Φυσικά και υπήρχαν δύσκολες στιγμές, αλλά συνήθισα. Η διαμονή μου ήταν ήρεμη γιατί προσέγγισα τα σωστά άτομα που με προστάτεψαν. Στην πορεία κέρδισα κι εγώ τον σεβασμό».

Έχοντας κάνει ένα πέρασμα από τη 2η κατηγορία του πρωταθλήματος της χώρας του, βρήκε διέξοδο μέσω του ποδοσφαίρου: «Θα πρέπει να ευχαριστήσω τον Κλαούντιο Μπόργκι (πρώην προπονητή της Εθνικής Χιλής) και τον Φρανκ Λόμπος (παλαίμαχο ποδοσφαιριστή). Σε έναν αγώνα που δώσαμε στη φυλακή και ήρθαν να τον παρακολουθήσουν, ο Κλαούντιο μου είπε ότι έχω ταλέντο. Ο Φρανκ, που ασχολούταν με το θέμα της επανένταξης, με έφερε στη Santiago Morning».

Φυσικά, το πρόβλημα που αντιμετώπιζε ήταν να εξασφαλίζει άδειες να προπονείται: «Η προσπάθειά μου να εξασφαλίσω άδειες ήταν μία πραγματική μάχη. Δύο μήνες πάλευα για να μπορέσω να πάω να προπονηθώ, αλλά σιγά σιγά έπαιρνα όλο και περισσότερες άδειες».

Σταδιακά εντάχθηκε στην ομάδα και πέρυσι τον Σεπτέμβριο έκανε το ντεμπούτο του στο Κύπελλο της Χιλής και το 2013 αγωνίστηκε σε ένα ματς πρωταθλήματος της Primera B: «Κερδίσαμε τη San Felipe με 2-0, αλλά εγώ άντεξα μόλις 27 λεπτά. Με πάτησαν άσχημα και τραυματίστηκα. Γι` αυτό και δεν έπαιξα στον τελευταίο αγώνα. Πήγα στο γήπεδο και φέραμε ισοπαλία 0-0 με τη La Serena. Τα παιδιά έπαιξαν καλά, μας έλειψε μόνο το γκολ».

Την επόμενη φορά, όμως, που ο Μολοκογιέντοφ θα μπει στον αγωνιστικό χώρο, δεν θα το κάνει ως κατάδικος. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης εξέδωσε την προηγούμενη εβδομάδα το χαρτί αποφυλάκισής του 5 μήνες πριν εκτίσει την ποινή των 3 ετών και 1 ημέρας που του είχε επιβληθεί. Παράλληλα, ακύρωσε την απέλασή του που επιβάλλεται σε ξένους που καταδικάζονται για τέτοια εγκλήματα.

Ο Μολοκογιέντοφ, πλέον, νιώθει μόνο ευγνωμοσύνη για τη χώρα που του στέρησε την ελευθερία του. «Ήδη νιώθω σαν άλλος ένας Χιλιανός», λέει χαμογελώντας, αποφασισμένος να αφήσει για πάντα πίσω του τον εφιάλτη, μέσω του σωτήριου – γι` αυτόν – ποδοσφαίρου…




Share on Google Plus

About kostas.alm

Καλώς ορίσατε στο Παπαγάλο Του Διαδικτύου! Ο σκοπός δημιουργίας αυτού του blog είναι η συγκέντρωση αναρτήσεων που βρίσκουμε κατά καιρούς στο διαδίκτυο και μας κινούν το ενδιαφέρον, αλλά δεν αποτελούν απαραίτητα θέση και άποψη του παρόντος ιστολογίου. Ελπίζουμε να βρείτε θέματα που σας ενδιαφέρουν και να μας επισκέπτεστε συχνά!

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου